آگهی بالای اسلایدر صفحه اصلی

۱۴۰۳ سال رونق VC با اعطای تسهیلات

آگهی 11

آگهی 11

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هر شرکت دانش‌بنیانی که احساس کند توان فنی دارد، نمی‌توانیم به دلیل عدم دسترسی به وثایق، مانع از اعطای تسهیلات به آنها شویم، به شرط آنکه شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را داشته باشد.
به گزارش ایسنا دکتر محمد صادق خیاطیان در حاشیه افتتاح خط تولید کاتالیست گرانبهای پتروشیمی  در جمع خبرنگاران گفت: در مجموعه اول که از آن بازدید کردیم، تمرکز آنها بر کمپرسور به عنوان یک محصول گلوگاهی برای صنایع برودتی به‌ویژه برای تولید یخچال و فریزر است و ما در این حوزه وابستگی داشتیم و یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور به دانش فنی این محصول دست یافتند.
وی ادامه داد: امروز خط تولید این محصول راه‌اندازی شد و با ظرفیت حداکثری این شرکت شاهد رفع وابستگی در این محصول خواهیم بود.
خیاطیان خاطر نشان کرد: نیاز سالانه کشور به این کمپرسورها ۲.۵ میلیون دستگاه است و این شرکت می‌تواند ۵۰ درصد نیاز کشور را تأمین کند، ضمن آنکه صرفه‌جویی ۵۰ میلیون دلاری را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به فعالیت یکی دیگر از شرکت‌ها در حوزه نفت و گاز، خاطر نشان کرد: این شرکت مجموعه‌ای است که به طور خاص روی کاتالیست به عنوان یک فرآورده کلیدی در صنایع پتروشیمی و فولادی، متمرکز شده و بازار حدود ۷۰۰ میلیون دلاری در کشور دارد.
خیاطیان با بیان اینکه تا چند سال قبل وابستگی زیادی به این کاتالیست‌ها داشتیم، ادامه داد: این محصولات وارداتی بوده و بیش از ۱۰۰ نوع کاتالیست نیازمندی کشور در بخش‌های پتروشیمی و نفت و گاز است و در این شرکت حدود ۳۰ نوع کاتالیست به تولید رسیده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه مجموعه شرکت‌هایی که در حوزه کاتالیست فعال هستند، توانستند تا ۷۰ درصد نیاز کشور را به این محصولات مرتفع کنند، یادآور شد: خط جدیدی که در این مجموعه راه‌اندازی شد، نوع جدیدی از کاتالیست مبتنی بر نیاز بخش مهمی از صنایع پتروشیمی است و این خط تولید می‌تواند ۲۵ میلیون دلار صرفه‌جویی به همراه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.