آگهی بالای اسلایدر صفحه اصلی

کرمانشاه در مسیر هوشمند سازی شهری

آگهی 11

آگهی 11

راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت امور عمرانی در شهرداری کرمانشاه
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه از پیاده سازی سامانه یکپارچه مدیریت امور عمرانی در راستای تسهیل و تقویت سیستم رصد و مدیریت پیشرفت کار پروژه های شاخص شهری در حوزه عمرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه؛ دکتر عابدین محمودی با اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های جناب آقای دکتر نوروزی شهردار محترم، رصد پیشرفت کار پروژه های  عمرانی شهری عالی اخصوص پروژه های شاخص با جزییات به طور  مستمر می باشد بطوریکه روزانه درصد پیشرفت فیزیکی، پیشرفت ریالی و مسائل پیش روی  پروژه ها را رصد تا نسبت به آن برنامه ریزی دقیق تری با استفاده از تیم مدیریت شهری انجام دهد. در همین راستا جهت رفع این نیاز، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه نرم‌افزاری در حوزه مدیریت پروژه‌های عمرانی در این شهرداری پیاده سازی و اجرا گردید. 
محمودی اظهار داشت: سامانه”شهاب تدکار” با خلق و مدیریت فضایی یکپارچه، امکان مشاهده، ردیابی بر روی نقشه و کنترل پروژه‌ها را به صورت مستمر و برخط (online) فراهم می‌آورد. این سامانه که مبتنی بر Web طراحی و پیاده‌سازی شده است، مدیران و کارشناسان را قادر می‌سازد که علاوه بر دسترسی به اطلاعات پروژه‌ها، ایجاد، ویرایش و گزارش‌گیری از آن‌ها را در هر زمان و مکان براساس آخرین تغییرات بروز شده دلخواه انجام دهند.
در ادامه، مهندس حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهردار کرمانشاه با تشکر از پیاده سازی این سامانه، این اقدام را خواسته ای چند ساله از سوی معاونت عمرانی عنوان کرد که به همت سازمان فاوا محقق گشت و افزود: از مهمترین پروژه های شاخص یک شهر، پروژه های عمرانی است که تاثیر چشمگیری در سهولت ارتباطات شهری خواهد داشت.
وی گفت: با توجه به گستردگی و پیچیدگی این پروژه ها لزوم پیاده سازی سامانه ای جهت مدیریت و دریافت گزارشات دقیق از روند اجرا در راستای برنامه ریزی مناسب در دست مدیران شهری احساس می شد.
اعتصام فر اظهار داشت: خیلی از موضوعات مربوط به پروژه های عمرانی در این سامانه پاسخگویی شده و در این راستا از تلاش و مساعی سازمان فاوا سپاسگزاریم.
خانم مهندس آریاپور کارشناس معاونت نرم افزار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه در ادامه خاطر نشان ساخت: این سامانه تمامی فرآیندهای تهیه اسناد مناقصه، متره، برآورد، آنالیز بها، پیشنهاد قیمت، صورت وضعیت، تعدیل، گردش کار بین عوامل اجرایی، کارتابل، برنامه‌ریزی، کنترل پروژه و کنترل منابع را در بر می گیرد. همچنین پیشرفت فیزیکی و پیشرفت ریالی را براساس ساختار جغرافیایی و ساختارطبقه‌بندی پروژه‌ها برای عوامل اجرایی گوناگون به صورت یکپارچه در قالب داشبورد مدیریتی برای هر پروژه و یا سبد پروژه‌ها (Portfolio) سامانه ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: جا دارد از حمایت ها و زحمات آقای دکتر عابدین محمودی رئیس سازمان و سرکار خانم مهندس عزیزی معاونت نرم افزار  در پیاده سازی این سامانه تشکر نمود.
گفتنی است؛ در این راستا دوره هایی نیز با حضور معاونین و کارشناسان عمرانی مناطق و معاونت عمرانی شهرداری جهت آموزش استفاده از این نرم افزار و توانمندسازی کارشناسان مرتبط برگزار گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.